Ellss

Alla inlägg under augusti 2010

Av Daniella - 31 augusti 2010 18:25

.. Tills jag fyller år :D Kom och tänka på detta helt plötsligt, är ju faktiskt bara 28 dagar kvar!! Tills jag fyller hela 20 år. Födelsedagen kommer ju inte riktigt bli som man hade tänkt sej för nått halvår sen :P men vad gör det!


Är sååå trött idag så det finns inte, eller rättare sagt jag är trött hela tiden. Sover minst 2 timmar varje dag efter jag kommit hem från skolan.. Hoppas det bara är tillfälligt för det finns ju så mkt annat man vill hinna med på dagarna.


Nu slutar honey om en halvtimma :D saknat han idag, kännt mej så ensam hela dagen så ska bli skönt att få lite sällskap :)

Av Daniella - 31 augusti 2010 11:06

Sitter i soffan och kollar lite på tv, fördriver tiden tills jag ska iväg till skolan..

Börjar kl 13 med samhällskunskap. Skulle egentligen haft matte idag också men skippade den för jag har inte ens boken så kändes ganska meningslöst.


Imorgon ska vi på ultraljud för andra gången, för att kolla det dom inte såg så bra sist, hjärtat och ena foten. Oroat sönder mej för vad dom kommer säga imon.. Hoppas inte det är något fel på pluttis. Och att jag får mitt BF lite tidigare så jag slipper känna mej så tjock :P gått upp alldeles för mkt känner jag. Jaja det är det värt!


Nä nu ska jag göra lite mackor så jag orkar med skolan.


Av Daniella - 29 augusti 2010 00:41

Nu har jag suttit och pillat lite med bloggen, försökt få till en hyffsad header osv.

Börjar bli rätt trött så tänkte gå och borsta tänderna och sen gå och lägga mej.


La in lite widgets med BF och vilken vecka jag är i men eftersom jag inte fått nått

riktigt BF datum än så får det vara som det är så länge. Ska ju på ett andra rul på onsdag och hoppas jag kan få ett lite mer korrekt datum och kik på bebis då.


Godnatt!

Av Daniella - 28 augusti 2010 21:56

Gick en promenad bort till ica focus på korsvägen så jag fick lite motion, är ungefär 4 km dit så det är en bra prommis :) Dock skulle jag köpa godis så det var ju mindre bra haha. Men det är ju lördag och synd om mej :P


Ligger och kollar på film på tv just nu, Zodiac som går på femman. Verkar bra hittils iallafall, ne men nu ska jag och bebis fortsätta kolla!

Bm

Av Daniella - 28 augusti 2010 12:00

I torsdags var jag hos min barnmorska, Lotta. Som är helt underbar =)

Verkligen haft tur. Det var mitt tredje besök sammanlagt, men det första riktiga utöver hälsosamtal och inskrivning med prover osv.

Vi pratade om föräldragrupp, det är nämligen flera lite yngre gravida som ska ha ungefär samtidigt så det ska hon kolla upp tills nästa gång. Ifall det skulle gå och ha en grupp för oss unga :). Fick mitt moderskapsintyg och fick även lyssna på lillens hjärta. 145 slag i minuten låg det på :) så underbart mysigt att höra!

Mitt blodvärde va tydligen lite lågt redan på inskrivningen så nu ska jag börja med järntabletter.


Denna helgen har älsks jobb 3 årsjubileum så han ska ut ikväll med jobbet vilket betyder en väldigt tråkig dag för mej.. Så trist att aldrig ha något att göra nuförtiden, men vänner är ju en bristvara nowdays, speciellt mogna sådana som inte bara vill gå ut och supa. Jaja, smällar man får ta. Önskar bara man kände nån som var i samma situation som man kunde prata och umgås med!


 

Mitt hjärta är värt alla tråkigheter mamma får utstå <3

Av Daniella - 25 augusti 2010 19:29

Bebis får ett eget inlägg :) Lägger upp bilder från ultraljudet samt en på magen i vecka 19 (?) från idag.


     

(klicka för större bild)

Haha tycker ultraljudbilderna ser för roliga ut. Min livmoder krampar/sammadragningar så det ser ut som stackarn får sej ett slag i ansiktet.


Nu kommer älsk hem strax så ska ta och städa iordning lite!

Sen blir det pannkakor och massa mys :)


Av Daniella - 25 augusti 2010 19:19

Blir ett inlägg med lite bilder :)


Grekland:


                  

(klicka för större bild)


Av Daniella - 25 augusti 2010 09:59

Nu var det ett bra tag sen jag skrev här. Lite synd men inte orkat helt enkelt..

Har hänt en del sen sist..


Var ju utomlands med min älskling, det var helt underbart :) även om hem och ditresan var väldigt påfrestande på kroppen. Först flyg i 3 timmar till santorini och efter det båt i 3 timmar till. Kan lägga upp lite bilder från naxos här senare.


Efter vi kom var det skolan som gällde, började förra veckan. Dock bara upprop den veckan så inte förens nu som vi börjat komma igång med allt på riktigt. Går Mån-torsdag med 1 lektion om dagen förutom onsdagar då är det 2 st. Ska dit idag, börjar klockan 1 :D väldigt skönt!


Sen var vi ju på ultraljudet förra torsdagen :D :D Det var helt underbart, obeskrivligt helt enkelt. Fick se hur den sprattlade som bara den, hon som gjorde ultraljudet hade svårt att mäta och se allt ordentligt för den va så aktiv. Ändå känner jag absolut ingenting i magen.. Tråkigt men det kommer nog :) Iallafall så trodde hon att bebisen va lite yngre än vi tänkt, hela 11 dagar :O. Men vi ska dit om en vecka igen och dubbelkolla allt. Fick med oss en liten bild som jag ska lägga upp här lite senare den också.


Nu blir det frukost och sen fixa iordning mej för skolan.

Presentation


Daniella, en tjej på 20 år. Bor i Göteborg med min pojkvän.
Vi väntar vårt första barn som är beräknad att komma den 23:e Januari. Här i bloggen skriver jag allt intressant som har med liten i magen att göra,
samt alla funderingar mm.

bebis

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards