Ellss

Alla inlägg under juli 2011

Av Daniella - 25 juli 2011 19:56

GRAVIDITET:
När fick ni reda på att du var gravid?  10 maj 2010
Var det planerat? Nej verkligen inte då jag använde p-piller
Mådde du illa under graviditeten? Ja i stort sett hela graviditet
Hade du mycket foglossningar? Nej bara ont i ena höften den sista veckan
Hade du någon hormonrand? Nej
Fick du bristningar på magen? Ja en del
Vad trodde du att det skulle bli för kön? En pojke
Vad ville du att det skulle bli för kön? Spelade absolut ingen roll!
Hade du några speciella cravings? Nä inte direkt, var lite mer sugen på lakrits, citronvatten och skorpor bara
Vad gillade du för mat?  Ris och frukt
Någon maträtt du avskydde?  köttfärssås var inte så omtyckt i början
Hade du halsbränna?  Nej

Behövde du kissa ofta? Nej
Hur mycket gick du upp?  14 kg
Är du nöjd över din graviditet?  Ja rätt så, förutom bristningarna som kom i vecka 31
Var du rädd för förlossningen?  Nej

FÖRLOSSNINGEN:


När startade din förlossning?  Den 4:e februari
Vilken vecka var du i?  Vecka 41+4
Gick du över tiden? Jaaa det kan man verkligen säga!
Hur startade din förlossning? Med igångsättning som slutade i ett akt snitt
När åkte ni in? Vi kom dit runt halv 9, hade tid klockan 8 men hamnde på fel avdelning så tog lite tid tills jag var inskriven på rätt ställe. Wilma föddes 10.36 samma dag
Hade du någon bedövning/smärtlindring?
Hur länge hade du värkar?
Tyckte du att värkarna gjorde ont?
Grät du?  Klart jag grät när jag hörde det första skriket, var så orolig över att det skulle vara något fel med wilma. Men hon mådde så bra så
Skrek du?
Hur länge hade du mellan värkarna i öppningsskedet?
Hur lång tid tog krystvärkarna? 
Vem var med på din förlossning? Rasmus och en massa olika läkare och sköterskor
Hade du ont efteråt? Ja i flera veckor närmare månader, känner fortfarande av besvär
Är du nöjd över din förlossning? Nja.. Nöjd över att Wilma kom ut och mådde bra men förlossningen blev ju inte som jag varken tänkt eller velat.



BEBISEN:


Mådde bebisen bra när den kom ut? Ja
Vad blev det för kön? En flicka
Vad vägde han/hon? 3605 g
Hur lång var han/hon? 49 cm
Huvudomfång? 35 cm

amma på en gång? Det minns jag faktiskt inte, inte direkt för jag var så omtumlad av allt men ganska så snabb var hon
Hade bebisen gulsot? Nej
Mådde bebisen bra under bb-tiden? Ja 
Vad fick han/hon för namn?? Wilma
Var ni överens om namnet och varför blev det just det namnet? Nää.. Det var rasmus som kom med det förslaget på BB och vi både tyckte det passade henna bra, hon var så rund och go precis som en Wilma ska vara

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Daniella, en tjej på 20 år. Bor i Göteborg med min pojkvän.
Vi väntar vårt första barn som är beräknad att komma den 23:e Januari. Här i bloggen skriver jag allt intressant som har med liten i magen att göra,
samt alla funderingar mm.

bebis

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards